Osvrt na upravo završene LjKI

Objavio: | 9. septembar 2014.

defileOvog vikenda u Požarevcu su održane 51. Ljubičevske konjičke igre jedna od najvećih turisitičko – sportskih manifestacija u Srbiji. Igre su obeležili mali broj domaćih grla na takmičenju i program onoliko dobar koliko je to realno bilo moguće, uz ocenu da bi trebalo raditi na tome da u budućnosti postanu nacionalni projekat.

Ovogodišnje igre obeležili su osim vrhunskih kasačkih i galopskih rezultata, višebojci, maratonci a pre svih veliki broj ljubitelja konjarstva iz cele Srbije kojih je oko desetak hiljada bilo u nedelju naIMG_4945 požarevačkom hipodromu. Miroslav Bukovčić bio je prvi vitez igara, Siniša Stokić je sa šest pobeda rekorder. On i Mališa Vujičić a sada i novi vitez Marko Milenković postigli su maksimalan broj poena u finalu. Igre je obeležio i neuspeh prošlogodišnjeg viteza Ivana Stankovića, koji se nije plasirao u finalni deo. Beležimo sjajan nastup Branislav Mukića koji je dobio od četiri tri kasačke trke, neuspeh grla Zain Point, pobednika derbija. Na igrama je po prvi put viđeno takozvano distanciranje stručnog žirija od grla Vizard RMS koje je sa drugog prebačeno na treće mesto, a IMG_4903zbog ometanja drugih vozača. U sulkama, vozaču Pantiću je oduzeto dvadeset bodova i sledi mu zabrana trkanja u narednih nedelju dana.
Pitanje koje se postavlja je gde su u ovim trkama naša grla i dali je bilo moguće da imamo bolji plasman. Prvog dana videli smo umesto najavljena dva jedno naše grlo, Tuareg, koje je u trci Mihajlovac osvojilo dobro drugo mesto. U trci Vojvoda Milivoje Živanović najavljeno grlo Femili Es nije izašlo na stazu a razlog treba tražiti u proceni da ovo grlo praktično ne bi imalo nikakve šanse pored Ivo Džime koje je pobedilo i ostalih grla koja su trčala. U nedelju u trci Memorijal Blagoja Uroševića pobedilo je domaće grlo privatni odgoj Halo Bejbi dok se u trci Kup Ljubičeva, iako je najavljeno, nije pojavilo grlo Maž iz Ergele Ljubičevo. Sve u svemu malo požarevačkih i uopšte domaćih grla, izostala je najvaljena utakmica u preskakanju prepona jer su svi preponaši bili na Balkanijadi.

Branislav Mukić

Branislav Mukić

To je već viđeno preklapanje događaja, a sledeće godine sigurno ga neće biti jer je Požarevac domaćin Balkanijade i ono što je već karakteristika ovih igara je najmlađa škola jahanja u Srbiji. U voltižovanju dece pojavila su se deca starosti od 17 meseci do osam godina. Videli smo i padobrance, u trci daljinsko jahanje Đeneral Ilija Gojković na 20 kilometara odlične požarevljanke Danica Milanović na prvom i Vanja Marinković na drugom mestu.
Sve u svemu još jedne trke su iza nas. Dobro bi bilo da se sa organizacijom sledećih počne što pre. Isto tako je neophodno obezbediti ako je to moguće patronat države nad ovom za državu važnom turističko -

Bane Spasović

Bane Spasović

sportskom manifestacijom. Ljubičevske konjičke igre su sport, turizam, tradicija, istorija ali i sadašnjost i budućnost Požarevca.
Upravo o tome smo razgovarali sa predsednikom Skupštune Požarevca Banetom Spasovićem. „Ja bih pre svega rekao da igre imaju za zadatak očuvanje svetle tradicije viteštva kod Srba. To ne važi samo za Požarevac, već za čitavu Srbiju, jer su ovo jedinstvene igre, posebno višeboj, kod nas i u svetu. Sa turističkog aspekta važne su za predstavljanje Požarevca, i naravno, za očuvanje naših korena i tradicije“. Naš sagovornik dao je i svoju ocenu takmičenja na LjKI.

Aleksandar Đokić predaje sablju vitezu LjKI

„Obzirom na srestva koja su nam bila na raspolaganju, a budžet je u odnosu na prošlu godina za pet miliona dinara manje, ocenio bih da je program zadovoljavajući. Naravno, kao što sam i prošle godine rekao, moramo da radimo na tome da LjKI budu nacionalni projekat, a ne samo Požarevački. Nadam se da ćemo ove godine pokrenuti inicijativu da predsednik države otvara igre, jer one nisu značajne samo za Požarevac, već i za Srbiju“, izjavio je Spasović.

Davorka Mitrović sa vitezom LjKI

Davorka Mitrović sa vitezom LjKI

Aleksandar Đokić, načelnik Braničevskog okruga i predsednik OO LjKI rekao je neposredno posle završetka igara da je zadovoljan igrama. „Bilo je fenomenalno. Završeno je velikom borbom između velikih vitezova. Pobedio je najbolji, čestitamo mu. Drugi će pokušati to da učine sledeće godine, a mi da isto tako dobro organizujemo. Vreme nas je poslužilo i jednostavno nije bilo ničega što je moglo da pokvari ovako lepu svečanost. Nastojećemo da je svake godine sve više unapređujemo“. Davorka Mitrović zahvalila se svim sugrađanima koji su došli na hipodrom i dodala da se igre organizuju zbog njih, a da je Požarevac još jednom pokazao da je otvoren grad za sve. „Vreme nas je poslužilo, a toga smo se najviše plašili. Sledeće godine, prvog vikenda u septembru ponovo ćemo biti dobri domaćini. Pozivamo sve koji mogu da pomognu da se uključe, jer već od sutra krećemo u organizaciju narednih LjKI“, dodala je ona. Počasni vitez Velimir Stjepanović, njegovo ime i rezultati itekako se dopunjuju u sveopštem opredeljenju da se igre što bolje pokažu a grad i sredinu prikažu kod nas i u svetu. Nema sumnje da je uspeh zagarantovan.

Svetomir Mirković