PODELI
Foto: Vlada Srbije

Predsednik kompanije “Vensi erports” Nikola Notbar rekao je na svečanosti da je koncesija počela 22. decembra, ali je naglasio da takav događaj zahteva poseban dan za proslavu.

Ističe da je koncesija strateški projekat i da je Aerodrom “Nikola Tesla” bitan resurs od suštinske važnosti za privredni razvoj Srbije.

Kako je rekao, “Vensi” ulazi u partnerstvo sa Srbijom kako bi se ispisalo sledeće poglavlje strateške infrastrukture.

Zahvalio je premijerki Ani Brnabić i predsedniku Aleksandru Vučiću na energiji koju su uložili i naveo da Srbija ima bogatu istoriju i kulturu, ali i da je ostvarila uspon, dinamičan ekonomski rast uz pomoć evrointegracija.

“Ima toliko toga da ponudi, a mi ćemo svoj deo da uradimo da bi ostatak sveta mogao to da vidi”, rekao je Notbar.

Istakao je da je beogradski aerodrom postao deo jedinstvene mreže koja isporučuje snažnu vrednost i koja spaja 45 aerodroma u 12 zemalja na tri kontinenta. Zbog toga, poručuje, koncesija znači pozitivan alarm za razvoj aerodroma.

U “Vensijevoj” mreži su regionalni aerodromi ali i velika čvorišta, a Notbar kaže da je reč o prvom privatnom operateru u svetu prema broju putnika.

Brnabić: Strateški značaj koncesije 

Na svečanosti se obratila i premijerka Ana Branbić, koja je poručila da je danas veliki i važan dan za celu Srbiju, a ne samo za beogradski aerodrom.

Istakla je da projekat ima stateški značaj za dalji razvoj Srbije. Kako je naglasila, reč je o prvoj koncesiji u istoriji zemlje, a “Vensi” je partner koji će znanjem, iskustvom i resursima unaprediti poslovanje aerodroma koji ostaje u vlasništvu akcionara.

Brnabićeva navodi da će “Vensi” zajedno sa Vladom, dodatno promovisati potencijale Srbije u svetu.

Podsetila je na dugu istoriju Srbije u civilnom i vojnom vazduhoplovstvu i da je Srbija među prvim zemljama koja je pružila pravni okvir za oblast civilnog vazduhoplovstva.

Ana Brnabić je rekla da može da kaže da je Srbija danas jedna od vodećih zemalja u Evropi u oblasti avijacije dodajući da su prethodne decenije donele ogromne i brojne izazove u toj industriji.

Prema njenim rečima, preokret je počeo kada je vlada na čijem čelu je bio Aleksandar Vučić pokrenula restrukturiranje nacionalnog avio-prevoznika i kada je Srbija ušla u partnerstvo sa “Etihadom”.

Ističe da je 2012. godine kroz aerodrom prošlo 3.400.000 putnika, a da je zahvaljujući partnerstvu sa “Etihadom”, na kraju 2018. ostvareno od 5.600.000 putnika, što je najviše u istoriji.

Snažan partner za dalji rast 

Navodi da je to rezultat velikog rada, promena i vere u potencijal Srbije.

“Ali smo znali da je za dalji rast potreban jak partner”, rekla je premijerka objašnjavajući da je veliki broj institucija i timova Vlade, uz ogromnu podršku presednika, učestvovao u kreiranju projekta koncesije.

Ukazuje da je raspisan transparentan tender na koji su se javili svi najveći igrači širom sveta i da je u velikoj konkurenciji pobedio “Vensi”.

Kako je rekla, prvi partner za razvoj avio-industrije bio je “Etihad”, a drugi je “Vensi”, i to su partneri koji sa Vladom dele viziju budućnosti Srbije, koji su jednako ambiciozni i posvećeni cilju da Beograd bude centar vazdušnog saobraćaja za jugoistočnu Evropu.

Dodaje da je planirano da partnerstvo dovede do povećanja turističnih i poslovnih poseta Srbiji.

Ukupna dobit za državu od koncesije je oko milijardu i po evra, od čega je više od 700 miliona investicija u nove kapacitete aerodroma.

Prošle godine, aerodrom je ukupno opslužio 5,6 miliona putnika, a pretpostavlja se da će novim investicijama taj kapacitet biti podignut na skoro deset miliona putnika.

Grčka građevinska firma “Terna” potpisala je ugovor sa kompanijom “Vensi erports” o dogradnji i rekonstrukciji beogradskog aerodroma.

Budžet predviđen za radove iznosi 262 miliona evra. Radovi na putničkim terminalima podrazumevaju izgradnju novih objekata ukupne površine 42.000 kvadratnih metara, kao i obnovu postojećih.

POSTAVI ODGOVOR