PODELI
Foto: vucic.rs

Predsednik Aleksandar Vučić rekao je na konferenciji za novinare da je danas veliki dan za Srbiju. Istakao je da trećina letelica u celom svetu ima delove kompanije MTU.

“Ovo je veliki projekat za nas, od izuzetnog značaja. To znači novi industrijsko-tehnološki život Srbije”, rekao je Vučić.

Dodao je da je u prethodnom periodu Srbija izgubila svoje mesto među zemljama koje su imale avio-klaster, ali je istakao da se Srbija vraća na nebo evropske i svetske avio-industrije.

Najavio je da bi ugovor trebalo da bude potpisan već u junu i da će MTU verovatno doći u neko mesto u okolini Beograda, najverovatnije u Staru Pazovu.

U prvoj fazi biće 450 zaposlenih, rekao je Vučić i naveo da misli da će u budućnosti biti više.

Naveo je da je MTU u Poljskoj počeo na sličan način pre deset godina i da danas imaju 28.000 zaposlenih.

Predsednik je istakao da avionska industrija raste u svetu i da će da raste mnogo godina unapred.

Zagarantovan rast avio-industrije 

Napomenuo je da oni koji prave automobile i kamione moraju da brinu o tome koliki će biti rast industrije. Međutim, avio-industrija ne brine jer je rast zagarantovan. MTU gleda dugoročno da investira a Vučić je istakao da oni neće otići iz Srbije za 30 ili 50 godina.

“Ovo je fabrika koja će, ako smem da kažem više od 100 godina biti ovde sa nama”, rekao je predsednik.

Vučić je naglasio da dolazak MTU za Srbiju znači ulazak u ligu više i pokazuje da u Srbiji može da se investira u najnapredniju proizvodnju i centre za popravke i održavanje motora.

“Ogroman broj aviona u vazduhu zavisiće od toga kako će naši ljudi taj posao da obave i to ćemo da radimo po najvišim evropskim i svetskim standardima”, rekao je predsednik.

Navodi da MTU ima mnogo akcionara i da je reč o jednoj od najmoćnijih kompanija u avio-industriji.

Rekao je da je srećan i ponosan i da je video da nemački investitori nisu očekivali da će Srbija da bude izabrana za ulaganje, ali da se tim Srbije borio.

Entuzijazam mladih 

Izrazio je zahvalnost celom timu i dodao da investicija ne bi bila moguća bez silnog entuzijazma mladih koji znaju šta je MTU.

“Videli su motivisane mlade ljude koji bi želeli to da rade, koji govore engleski, neki i namačaki”, rekao je predsednik.

Zahvalio se i prijateljima iz Nemačke koji su govorili da je Srbija dobro mesto za ulaganje posebno naglasivši kompaniju “Simens”.

“Mnogo sam srećan što smo uspeli da pobedimo razvijenije zemlje od nas. Uspeli smo da Srbiju vratimo na mapu zemalja koje će da razvijaju avio-klaster”, rekao je Vučić.

Zahvalio se i kompaniji MTU zbog toga što razgovaraju sa kompanijama iz drugih zemalja i zovu ih da dođu u Srbiju.

Predsednik koji se danas sastao i sa predstavnicima Svetske banke, rekao je da su oni zadovoljni svime što je Srbija uradila, suficitom u budžetu, stabilnim finansijama i rastom od 3-4 odsto, ali da su naveli da rast mora biti veći da bi se standard povećao.

“A taj rast može i biće sedam odsto ako uradimo dodatne reforme”, rekao je Vučić.

Šrajeg: Potrebni su nam dodatni kapaciteti

Član Upravnog odbora MTU Mihael Šrajeg zahvalio je srpskoj Vladi i administraciji na izuzetnoj podršci za investiciju.

“Kao MTU mi rastemo. Među prvih pet proizvođača motora smo u svetu, a broj jedan u nezavisnim uslugama održavanja, imamo oko 7.000 klijenata širom sveta”, rekao je Šrajeg.

Dodao je da kompanija ima postrojenja u Nemačkoj, Kini, Kanadi, Maleziji…

Prema njegovim rečima, potreban im je kapacitet u Srbiji jer su u protekle tri godine usluge održavanja rasle za 30 odsto.

“Naši klijenti vole naše usluge i potrebni su nam dodatni kapaciteti. Dugoročno smo orijentisani, naši motori su za 30-50 godina”, istakao je Šrajeg.

Poručio je da će Srbija postati centar za popravku motora i za to je naveo tri razloga.

Prvo, istakao je pouzdanu infrastrukturu, podršku i investicionu klimu. Drugo, istakao je da je Srbija dobro pozicionirana.

Kao treći i najvažniji razlog naveo je to što su u Srbiji otkrili izuzetno visoku motivaciju ljudi.

Dodaje da MTU želi da napravi širi avio-klaster koji bi podrazumevao usluge snabdevanja, obrazovanja, i da motiviše partnere da im se pridruže, što će u velikoj meri dovesti do porasta radnih mesta.

Zahvalio je predsedniku Vučiću na tome što radi sjajan posao da poboljša investicionu klimu i premijerki Ani Brnabić na zalaganju.

“Moramo naporno da radimo dok ne zaključimo ugovor i uradimo konačan odabir”, rekao je Šrajeg i najavio da će do leta MTU kupiti zemljište i zatim početi sa unajmljivanjem ljudi.

Ko je “MTU Aero Endžins”?

“MTU Aero Endžins”, vodeći je proizvođač avio-motora i globalni igrač u toj industriji.

Kompanija je osnovana 1934. godine u Minhenu, ima oko 10.000 zaposlenih, a godišnji prihodi dostižu 4,6 milijardi evra, pokazuju podaci dostupni na sajtu kompanije.

Prisutna je u 15 država sveta, među kojima su – Velika Britanija, Francuska, Holandija, Poljska, SAD, Kanada…

Između ostalog bavi se dizajnom, razvojem, proizvodnjom i podrškom za motore za komercijalne i vojne avione.

Ima vodeću ulogu u pružanju usluga održavanja i servisa za motor V2500, motor koji se nalazi u aktuelnom avionu “Erbas A 320”.

U vojnoj oblasti MTU je dominantna kompanija kada su u pitanju motori koje koristi nemačka vojna avijacija.

POSTAVI ODGOVOR